Com puc col.laborar a millorar el meu entorn.

Comparteix-nos amb els teus

Després d’aquesta etapa de pandèmia, segur que a tots ens quedarà molt arrelada la costum de sortir a passejar més sovint del que fèiem abans del Còvid-19.

Mentre gaudim d’aquesta estona, podem observar el nostre entorn i aprofitar per a col.laborar en la millora del mateix.

Com puc fer-ho?: A través de la Bústia d’Avisos i Suggeriments de l’Ajuntament de Girona.

La Bústia d’Avisos i Suggeriments és una via fàcil per fer arribar a l’Ajuntament tot allò que cal millorar, arreglar, netejar, promoure, canviar o incloure a la nostra ciutat.

L’accés a la Bústia d’Avisos i Suggeriments es pot realitzar omplint el formulari que és al web municipal:

  FES UN CLIC A LA BUSTIA

És molt  fàcil, simplement s’han d’omplir unes mínimes dades i també es poden adjuntar fotografies o documents que facilitin del que voleu avisar o suggerir.

També podeu enviar avisos a través l’aplicació per a telèfon mòbil Intel·ligent Girona App (apartat de la bústia d’avisos i foto denúncies). 

Si preferiu fer-ho presencialment, el personal de l’Oficina d’Assistència en Matèria de Registre (OAMR) també pot omplir el formulari o bé trucar al telèfon d’Informació Ciutadana: 972 419 010.

El compromís de l’Ajuntament de Girona és de contestar els avisos en un termini de 15 dies.

Us assegurem que compleixen amb els terminis establerts i aporten solucions. Aquí teniu una mostra d’avís d’una veïna que s’han passat a la bústia i al seva resposta.

AVÍS – 24 de febrer. Papereres bosc

Hola, bona tarda. 

He vist que a l’esplanada de davant del bosc terapèutic de Palau Sacosta heu posat cartells per a que els propietaris de gossos recullin els excrements. 

Molt bona iniciativa. 

Jo volia proposar si als accessos del bosc es posessin papereres. Ho he dit a la bústia de veu de l ajuntament però no he tingut resposta.

Cordialment, una veïna,

Virgínia Piñol

Resposta al vostre avís enviat el dia 24/02/2021, número d’avís #437972#:

Benvolguts,

En primer lloc donar-vos les gràcies per utilitzar el sistema d’avisos de l’Ajuntament.

En relació amb el vostre avís de data 24 de febrer de 2021 demanant papereres a les entrades dels Boscos de Palau, a la zona urbana, us informem que, s’ha visitat la zona i es consideren suficients i ben repartides les papereres existents. Tot i així, es mirarà si se’n pot col·locar alguna als accessos no tant urbans que disposa el parc.

Atentament,

Serveis tècnics de l’Àrea de Mobilitat i Via Pública

Cada any ha anat augmentant el nombre d’avisos, això és degut al fet que s’han anat incorporant nous canals de comunicació telemàtica que incrementen el nombre d’avisos en el sistema de la Bústia d’Avisos i Suggeriments, com ara les xarxes socials, i els avisos recollits pels agents cívics.

El 80% de les queixes i avisos veïnals a Girona són de mobilitat i de sostenibilitat

L’estat de les voreres, les senyalitzacions viàries, el transport públic, l’enllumenat, la neteja viària, els residus i les plagues són els temes més freqüents entre els ciutadans

Més del 80% de les queixes, avisos i suggeriments dels ciutadans de Girona estan vinculats a temes de mobilitat i de sostenibilitat, segons les dades de la memòria de Participació de l’any 2018. Pel que fa a mobilitat, són qüestions relatives, per exemple, a l’estat de les voreres o a les senyalitzacions viàries, suggeriments vinculats al transport públic, l’accés al Barri Vell o incidències amb l’enllumenat. Respecte a la sostenibilitat, giren a l’entorn de la neteja viària (buidat de papereres, carrers de la ciutat, incidències amb el servei), els residus (deixalles, incidències amb contenidors, mobles i voluminosos, restes vegetals, abocaments incontrolats o incidències amb el servei), i el control de plagues (com ara insectes, paneroles, ratolins o abelles, entre d’altres).

L’any passat, l’Ajuntament va rebre 8.631 avisos i suggeriments. D’aquests, el 81,26% corresponen a mobilitat (3.818 avisos) i sostenibilitat (3.196). A molta distància hi ha altres temàtiques com ara la policia (567), urbanisme (560) i participació (231). La resta de queixes i suggeriments sumen molt poc: serveis socials (82), esports (63), comunicació (37), educació (35), la UMAT (17), patrimoni (5), recursos humans (3) i serveis jurídics (1).

Sponsor

Altres articles interessants

Espai publicitari