La cruïlla del tenis, a Palau-sacosta, un patiment diari per a molta gent.

Comparteix-nos amb els teus

Avui, via whatsapp, ens fan aquesta pregunta.

Bon dia, Valentí no sé si seria abusar demanar-vos què es pot fer en el tram que va de la Creu de Palau al tenis, en les hores punta d’entrada i sortida de les escoles implicades; creus que es podria contemplar fer una rotonda al tenis o posar semàfors? Parlar amb les direccions de les escoles per ordenar el tràfic d’autocars (contemplant les sortides per un altre espai). És un tros petit de carretera en el que coincideixen molts vehicles en determinades hores i entenc que no és fàcil per ningú.
Nosaltres ho solucionem evitant el pas en aquestes hores tan conflictives, però no sempre és possible. Gràcies de nou!

Fa molt pocs dies, que hem estat parlant de la cruïlla i la seva solució amb el regidor d’urbanisme Lluís Martí, que s’ha compromès a mostrar-nos el projecte actual i explicar en quina situació es troba. Tan bon punt ens ho concretin, prepararem la presentació a la AAVV , via telemàtica o presencial, segona normativa COVID-

Com ja hem comentat en aquests butlletins, més d’un cop, en el tros, entre de la Creu de Palau i el Camí Vell de Fornells, en poc més de cinc-cents metres, tenim dues de les escoles més grans de la nostra ciutat, l’escola Montessori i l’escola les Alzines, i a molt poca distància, en el carrer Riera de Mus, l’escola La Pabordia.

Durant aquest any passat, des de l’associació vàrem participar en la taula de mobilitat de l’ajuntament, per parlar del concepte “camins escolars segurs”, però només es va parlar de conceptes generals i en cap cas, del problema concret de Palau-sacosta, que entre altres peculiaritats, no són escoles públiques. Tot i això, vàrem traslladar la pregunta concreta a la regidoria de mobilitat. A hores d’ara, no tenim cap contesta i menys una proposta de solució.

El coll d’ampolla està en la cruïlla del carrer Aragó i camí vell de Fornells, davant les portes de l’escola Montessori. I mentre aquesta no tingui una solució urbanística adequada, priva de prendre mesures per millorar, la resta de problemàtiques descrites. El projecte d’urbanització d’aquest sector, ja fa alguns anys, que s’hi està treballant. Primer es parlava d’una rotonda, després d’una regulació semafòrica i ara altre cop de rotonda.

En el dia a dia, les males pràctiques, dels que porten i recullen la canalla i el reduït espai viari i la falta d’una millor urbanització, a la zona del tenis, acompanyat per l’afluència diària de molts autocars, han aconseguit segrestar aquests espais els veïns de Palau-sacosta, en unes hores determinades.

En tot cas, fins i tot, quan es trobi el millor disseny urbanístic, no deixarà de ser un pas de circulació molt dens, a les hores punta escolars. La relació espaitemps i el volum de persones implicades, fa impossible un concepte de trànsit fluid com ho és la resta de les hores del dia. La nostra opinió de futur implica proposar alleugerar i esponjar els espais afectats, com per exemple:

  • Aparcaments dissuasius, pel cotxe privat, a més d’un kilòmetre de l’entrada principal de les escoles.
  • Més temps, entre l’obertura de l’escola i l’entrada a classe.
  • Carril bus exclusiu pels autocars que porta els alumnes, i pels cotxes privats que porten els més petits.
  • Aparcament interior, pels cotxes que han d’entrar a l’escola i sortida regulada com a mínim per semàfors.
  • I uns quants detalls més, que podem pensar, canviar i discutir, PERÒ EN TOT CAS, aquesta llista també ens porta a una altra reflexió:

TOT AQUEST PROCEDIMENT, que donaria una certa tranquil·litat els veïns de la zona, obliga a professors, pares i alumnes a invertir més temps per arribar i marxar, a part d’una inversió urbanística privada i publica important.

En to cas, des de l’associació ens posem a disposició de totes les parts interessades, i oferir-nos com a taula de debat. Nosaltres seguirem treballant aquest debat, amb totes les parts que hi vulguin participar.

Sponsor

Altres articles interessants

Espai publicitari