L’alcalde Lluc, amb el barri de Palau-sacosta

Comparteix-nos amb els teus

Palau-sacosta pren la paraula en una trobada participativa amb l’alcalde de Girona.


El Local Social de Palau-sacosta va acollir una reunió informativa oberta entre l’Ajuntament de Girona i el veïnat del barri, presidida per l’alcalde, Lluc Salellas, acompanyat del tinent d’alcaldia Sergi Font i de la regidora de barri, M. Àngels Planas. La trobada, que va omplir la sala, es va allargar prop de dues hores i va servir tant per presentar les actuacions realitzades i els projectes en marxa com per respondre les preguntes dels assistents.

L’acte va començar amb una exposició de les actuacions que el govern municipal considera executades durant el mandat a Palau-sacosta. Entre aquestes, es van destacar les millores a la rambla de l’avinguda Lluís Pericot, l’adequació de l’accessibilitat i del parc infantil al carrer Pica d’Estats amb Pla Guillem, l’increment de la freqüència de la línia L10 de bus, la pacificació de l’entorn de l’escola Marta Mata, l’ordenació de l’aparcament de la zona de Mas Abella, el control de l’estacionament durant els partits de futbol, les actuacions de millora en la recollida de residus i l’inici dels treballs de poda i manteniment de les franges de protecció contra incendis.

Pel que fa als projectes en desenvolupament, el consistori va informar de les reformes previstes al local social, la creació d’un aparcament dissuasiu a Mas Gri, el futur parc infantil inclusiu de Torre Rafela, la implantació de càmeres de seguretat, les actuacions del Pla d’Asfalt al camí vell de Fornells, la connexió de la vorera entre l’avinguda Montilivi i Font de l’Abella, la finalització dels trams pendents de la vorera del camí vell de Fornells i el projecte de la futura residència d’estudiants de la Universitat de Girona.


Després de la presentació es va obrir un torn de preguntes en què els assistents van formular més d’una trentena de qüestions sobre diferents aspectes que afecten el barri. Un dels temes que va centrar bona part del debat va ser la recollida de residus. Des del govern municipal es va explicar que les incidències es poden tramitar mitjançant els canals municipals perquè siguin revisades i es va reconèixer que hi ha aspectes del servei susceptibles de millora.

També es va parlar de la neteja viària, el manteniment de jardins, voreres i espais verds. Els responsables municipals van atribuir part de les dificultats a limitacions tècniques i pressupostàries, mentre que diversos veïns van expressar la seva preocupació per l’estat d’aquests serveis i van reclamar una millora del manteniment.

En relació amb les infraestructures, l’Ajuntament va explicar que la futura rotonda del Montessori continua avançant, tot i que la seva execució està condicionada pels processos d’expropiació necessaris. Igualment, es va informar que les pròximes actuacions de pavimentació començaran a l’avinguda Emili Grahit, continuaran per la zona de les casernes, la sortida de Sant Gregori i, posteriorment, el camí vell de Fornells.
Durant la reunió també es va abordar el projecte del nou pavelló esportiu. En aquest punt, un dels assistents va plantejar la possibilitat d’estudiar el trasllat de la caldera situada a l’aparcament al nou parc infantil de Lluís Pericot, una proposta que els responsables municipals van indicar que analitzarien tècnicament.

Abans i després. Queda per fer el més important: Dia i hora del canvi definitiu.

Risc d’incendis: La massa forestal al damunt d’algunes cases. Avui incendi a les gavarres, a Palau, tot queda per fer, per exemple el carrer Ros de Palau.

Sponsor

Altres articles interessants

Espai publicitari