Mercats de Marxants de Girona

Comparteix-nos amb els teus

Article de Romà Monreal. President de la FAV (Federació d’Associacions de Veïns de Girona.)

Cada tres mesos, es celebra la Taula dels Mercats de Marxants de Girona.

La regidora Glòria Plana de Promoció Econòmica amb els seus tècnics, els representants del Gremi Associat de Venedors Ambulants, els del Gremi de Marxants de les Comarques Gironines i la FAV, representada pel seu president Romà Monreal, i representants dels partits polítics de l’Ajuntament de Girona.

Entre la Taula dels Mercats del 02-02-2021 i 27-04-2021, s’ha tractat sobretot del debat sobre el model de mercats de la ciutat i possibles ubicacions. Tema molt interessant des del moment que el mercat ha de marxar de La Devesa per ser un espai protegit, i tothom, ho té assumit.

Ara es plantegen diverses opcions, la del mercat del dimarts i dissabte, únic tot concentrat en un espai, i altres plantegen 3 petits mercats, molt recollits i repartits pels barris. Des de l’Ajuntament s’han estudiat 4 propostes en diferents barris de la ciutat:

Barri de Pedret, al carrer Palafrugell

Barri de Pedret, al carrer Palafrugell on hi ha uns 260 m lineals per encaixar 30 parades. Que podria revitalitzar la zona i que per part de l’AV Pedret hi estan d’acord

Barri de Fontajau.

Barri de Fontajau. A la Rambla Xavier Cugat, segons l’estudi realitzat hi poden haver 290 m lineals per a parades.

Barri de Palau-sacosta

Barri de Palau. L’ av. Pericot, entre la rotonda de la piscina de Palau-sacosta i l’escola Marta Mata. On hi ha uns 600 m lineals de Rambla que poden arribar fins a 425 m a cada costat. On hi caben unes 140 parades de 8 m cadascuna. I el carril al costat de la Rambla central es destinaria a zona d’aparcament de furgonetes. Deixant en cada sentit només un carril per als vehicles.

Barri de Montilivi.

Barri de Montilivi. A la plaça Ciutat de Figueres, a on a l’espai central s’ubicaria una zona de 110 m de longitud 8 m d’amplada. Segons l’estudi hi hauria uns 280 m lineals, on hi cabrien unes 32 parades de 8 m.

En aquest context, la FAV, ha fet la seva proposta: 

El Parc Central, com solució definitiva, perquè: 1) Un gran espai públic, unitari, flexible, molt cèntric, ben comunicat i tranquil a cada costat de l’estació de tren i aprofitant el viaducte. 2) S’ha de treure la zona d’aparcaments d’Adif, que crea una gran barrera longitudinal que impedeix als vianants la lliure circulació transversal. 3) Espai diàfan, amb sol a la tardor i primavera i sota el viaducte quan plou i a l’estiu. Dotada de molts serveis. La proposta va ser ben rebuda a la Taula i es va debatre com una altre opció.

Aquesta solució només té l’inconvenient, que encara que ara no es pot executar, perquè els terrenys son d’ADIF i de l’Estat i requereix entre ambdues parts.

Sponsor

Altres articles interessants

Espai publicitari